26 Ağustos 2013 Pazartesi

Nar Ağacı Beni Nar Eyledi

Kitap dediğin fazla sürünmeyecek elde. Ama Nar Ağacı'nı bir ay gibi bir sürede okudum. Olsun. Uzun uzuun okumak güzeldi. Bir solukta okunabilecek bir kitap olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Ne güzel yazmış Nazancığım.

Roman Trabzon-Tebriz-Tiflis-Batum ve İstanbul'da geçiyor. Kitabın serüvenine yakışır olsa gerek bana da Uşak-İstanbul-Bandırma ve İzmir hattında okumak nasip oldu.


Sonu mutluydu ama ben gözyaşlarıma hakim olamadım. Kitap bittiği için mi, kitabın sonunda Sehend ile Çiçek Hala'ya gönül koyduğum için mi ağladım, bilemedim. Elimden bırakmak zor geldi doğrusu.

Nar Ağacı beni 'nar' eyledi. Şimdi daha fazla Azam, daha fazla Setterhan, daha fazla Zehrayım. Bütün yaşananlar tek bir gerçek için yaşanmış, bütün yollar tek bir yol için alınmıştı. Şimdi bana düşen kendi yolumda yollanmak.

Kitabı okumadan önce 'iki düşünüp bir yazıyorsam' bundan sonra 'üç düşünüp bir yazarım' sanıyorum.

Buradan teşekkürlerimi sunuyorum Nazan Bekiroğlu'na. Uzun zamandır beni böyle etkileyen bir roman okumamıştım. Kalemine sağlık. İçimde bir yerlerde, tenha köşelerimde sakladığım roman yazma hayalimi de yeniden tutuşturdu Nar Ağacı.

Ben kalbiyle sevenler zümresinden olarak daha fazla yazarsam roman hakkında ayrıntıya girmiş olacağım. Bu beni korkutur.

İyi okumalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder