9 Temmuz 2013 Salı

Ben 'Deniz' Olmalıyım!



 Düşündüm uzunca ne olmalıyım diye. Gökyüzü mü, nehir mi, dağ mı? En sonunda buldum, bulabildim bana yakışanı. ‘Deniz’ olmalıyım.

 Hiç olmadığım kadar sakin, hiç olmadığım kadar hırçın.. Sahile vururken dalga dalga, dökmeliyim içimdekileri. Sonra durulmalıyım, affetmeliyim, unutmalıyım. Ve belki de hiç olmadığım kadar berrak olmalıyım. Kendim olmaktan korkmadan ‘su’ gibi saydam olmalıyım. Beni ‘ben’ olduğum için kabul etmeli, beni ‘kendim’ gibi sevmeliyim. Karalardan vazgeçmeliyim önce ki, bütünüyle deniz olabileyim. Sevdaları aşmalıyım, Aşk’la dost olmalıyım. Ancak onunla kendimi temize çekebilirim. Onunla kirlendim, onunla temizlenmeliyim. Umut bağlamadan, ümitsizliğe kapılmadan beklemeliyim arınmayı. Damla damla arınmalıyım.

 ‘Sen Kimsin?’ diye sorduklarında ‘Ben Deniz!’ diyebilmeyi hak etmeliyim. Ben ‘Deniz’ olmalıyım.

2 yorum:

  1. peki deniz olmak ne demek? Hepimiz bir damlayız denizden sıçrayıp gökyüzüne yükselen. Mesela ben bir damlayım o bir damla. Şeklimiz boyutumuz ne olursa hepimiz suyuz işte. Sudan gelmişiz ve suya dönüyoruz. Özümüz deniz. Hepimiz biriz. Aslında hepimiz deniziz. Sorun şu ki kim farkında? Kendi damlalığımıza öyle kaptırmışız ki kendimizi göğsümüzü kabarta kabarta diyoruz işte "Ben Damlayım!" Nedense ben demek hoşumuza gidiyor. Farklı olduğumuza inandırıyoruz önce kendimizi. Benden bir tane daha yok diyoruz. Farklılığa yoğunlaştıkça da farklılaşıp yitip gidiyoruz.. Özümüzü kaybediyoruz. Önemli olan ben demektan vazgeçebilmek. Denizim diyebilmek, denizin yakıcı özlemini içimizde duyabilmek.. Çekilin yoldan, bir deniz daha geliyor dostlar, içinde okyanusların hasreti..

    YanıtlaSil
  2. "Tac ile tahtı yerle bir eyleyen"le
    "Her oyunu bozan gizli zor"la,
    "İbrahim'in atıldığı kor"la
    http://www.youtube.com/watch?v=ojrVhIrgVaM
    dost olmak, olsa olsa deniz'in başedebileceği bir meslek olsa gerek..

    YanıtlaSil